Nintendo Switch krachtiger dan verwacht. Specificaties gelekt door Chinese website.

Nintendo Switch Krachtiger

Volgens geruchten zal de Nintendo Switch krachtiger zijn dan dat we eerst dachten. De Chinese website Baidu heeft mogelijk de Nintendo Switch specificaties gelekt.

Natuurlijk zijn dit geruchten, maar de kans is groot dat deze ook gaan kloppen.

Op 13 januari zullen we alles 100% zeker weten na de live stream die wereldwijd te volgen is voor iedereen.

Lees hier onder meer over de geruchten die tot nu toe zijn gelekt.


Nintendo Switch krachtiger dan verwacht

Volgens de informatie die is verschenen op Baidu zal de Nintendo Switch 4 gigabyte RAM hebben en samen werken met een A73 ARM processor.

Zoals we weten van voorgaande geruchten zou de Switch een Maxwell GPU krijgen, maar dit wordt volgens de nieuwe bron een Pascal GPU.

Met deze GPU zal de Switch 500 GFLOPS kunnen halen.

Wat betekend dit precies?

Even voor de mensen die niet precies weten wat de bovenstaande informatie inhoud.

Hier een korte uitleg:

De Nintendo Switch zal dus 4 gigabyte aan werkgeheugen krijgen. Dit geheugen wordt gebruikt om bijvoorbeeld levels van te voren te laden, zelfs als je het spel nog niet op je scherm ziet.

Andere consoles zoals de PS4 en Xbox One hebben wel 8 gigabyte aan werkgeheugen. Dat de Switch hier maar de helft van heeft zou geen problemen met zich mee moeten brengen.

Mede doordat de Switch gebruik gaat maken van cartridges die veel sneller laden dan discs.

De Switch krijgt in plaats van een Maxwell GPU een Pascal GPU. Dit is een nieuwere soort GPU. Het voordeel zal zijn de de Switch hierdoor beter kan presteren en minder stroom zal gaan verbruiken.

Ook de 500 GFLOPS is wat minder dan bij de PS4 en Xbox One, maar wel meer dan de Wii U. Vergeleken met de oudere Nintendo consoles zal de Switch dus een stuk krachtiger zijn dan de voorgangers.


Grafische instellingen Nintendo Switch

Volgens geruchten van Unreal Engine 4 (UE4) zijn de build settings verschenen van de Switch. UE4 is één van de populairste cross-platform game engine van dit moment.

Het zal dan ook geen verrassing zijn als dit ontwikkelteam het mogelijk gaat maken om games op de nieuwe Nintendo Switch te laten draaien.

In de zogenaamde ”build settingss” zijn voor ieder platform standaard instellingen te vinden, die aansluiten bij de rekenkracht van de desbetreffende console. Nu zijn deze ook verschenen voor de Nintendo Switch.

Nintendo Switch krachtiger

Het grafische systeem van Unreal werkt met ”scalability settings” die de kwaliteit instellingen aangeeft op een schaal van 0 (low) tot 3 (epic).

In de mobiele modus zal de Switch gemiddeld op 1 (medium) ingesteld staan met een resolutie van 720p. In de dock zal deze zelfs op 2 (high) staan met een resolutie van 1080p.

Met instelling 2 zal de Tegra X1 van de Switch op één lijn zitten met de Playstation 4 en de Xbox One.

Handheld:

  • Medium instellingen op 720p, met faster FXAA
  • Processor op 1020 MHz
  • GPU op 307,2 MHz

In dock:

  • High instellingen op 1080p, met FXAA
  • Processor op 1020 MHz
  • GPU op 768 MHz

De bovenstaande informatie is volledig gerust op geruchten en Nintendo heeft hierover dus nog niks bevestigd. 100% zekerheid kunnen we verwachten op 13 januari. Het is wel duidelijk dat de geruchten hier boven zeggen, dat de Nintendo Switch krachtiger is dan verwacht.

Lees hier meer over de Nintendo Switch en Like onze Facebook pagina >

 


Nintendo Switch Club heeft geen banden met Nintendo®.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *